Ruim negen jaar brengen de kinderen door op de lagere school en wordt hen van alles bijgeleerd. Als leerkrachten moeten wij ervoor zorgen dat de leerlingen gedurende die negen jaar bepaalde opgelegde doelen nastreven of bereiken. Elke leerkracht draagt daar zijn steentje aan bij. In elk leerjaar worden specifieke doelen aangebracht en geoefend. 

Jaarlijks neemt onze school met de zesde klas deel aan de OVSG-proeven. Deze proeven testen de leerlingen op hun kunnen en kennen op het einde van hun lagere schoolcarrière. Eén van de competenties die onder de loep wordt genomen is techniek. De leerlingen van het zesde leerjaar kregen de opdracht om een elektromagneet te maken en deze  te verwerken in een kraan. Met die kraan en die elektomagneet moeten ze een metalen voorwerp kunnen overbrengen van punt A naar punt B. 

De leerlingen werden eerst via een kort filmpje warm gemaakt om zo'n kraan te bouwen. Dan mochten ze zelf een kraan ontwerpen en nadenken over welk materiaal ze daar het best voor zouden gebruiken. De ideeën van drie leerlingen werden dan samen gelegd en besproken. Tot slot zijn de kinderen dan tot één volwaardig ontwerp gekomen. Ze hebben het materiaal verzameld en hebben de kraan in elkaar geknutseld. Elke groep heeft een schitterende kraan gebouwd. Het was fijn om te zien hoe goed de leerlingen samen werkten. Er waren er die de ideeën aanbrachten, er waren er die het idee uitvoerden en er waren er die keken of het goed was. Elk droeg zijn steentje bij. Met als gevolg een prachtig resultaat. 

Hieronder enkele sfeerfoto's 

P1040933 (640x480).jpg P1040934 (480x640).jpg P1040936 (480x640).jpg P1040939 (480x640).jpg P1040940 (640x480).jpg P1040941 (480x640).jpg P1040942 (640x480).jpg P1040944 (480x640).jpg P1040945 (480x640).jpg P1040949 (640x480).jpg P1040950 (480x640).jpg P1040951 (640x480).jpg P1040955 (640x480).jpg